Hur kan vi hjälpa till?

Find answers to Frequently Asked Questions

Ofta ställda frågor

Sök information

Får jag ta med mig min hund eller ett annat husdjur?

För att du ska få se boenden där husdjur tillåts måste du aktivera motsvarande filter. Ange först ditt resmål och aktivera motsvarande ruta under ”Bekvämligheter” i filtret ”Utrymme”. Särskilda upplysningar kan du dessutom hitta i utrymmesbeskrivningarna för varje boende. Vill du ta med mer än ett husdjur? Vi rekommenderar dig att fråga hyresvärden innan du bokar.
Läs mer
Bokning

Hur och när får jag reda på om min bokningsförfrågan har bekräftats?

Om du har bett om en bokning via Holidu får du omgående en bekräftelse via e-post med information om att förfrågan har skickats vidare till partnern. Inom 48 timmar får du sedan vanligtvis en bokningsbekräftelse från värden för boendet. Om du har skickats vidare till ett partnerföretag och har bokat där, får du en bekräftelse från detta företag.
Läs mer
Bokning

Vad ska jag göra om jag inte får någon bokningsbekräftelse?

Titta i din mapp för skräppost om e-postmeddelandet har landat där. Vanligtvis dröjer det upp till 1–2 vardagar tills bokningsregistreringen bekräftas. Kontakta oss om du efter 48 timmar ännu inte erhållit någon bekräftelse. Vi kontrollerar då om bokningen har förts vidare och om korrekt e-postadress har använts.
Läs mer
Bokning

Information om Covid-19

Kära resenärer, Situationen kring Covid-19, även känd som coronavirus, förändras varje dag. På grund av detta har vi fler förfrågningar än vanligt, och vi vill ge dig lite information om eventuella avbokningar. Vill du avbryta din beställning? Som metasökmotor behandlar vi bokningar med hyresföretag som Novasol, HRS eller EHR. Avbokningar måste därför göras direkt med respektive hyresleverantör, och det är villkoren för var och en av dessa leverantörer som gäller. Skicka därför avbokningsförfrågan direkt till leverantören som anges i din orderbekräftelsen. För allmänna frågor, vänligen maila service@holidu.com. En bra källa för information om den aktuella utvecklingen i Storbritannien, men även andra länder, är: https://www.gov.uk/foreign-travel-advice/. För information om Sverige kan du konsultera Folkhälsomyndigheten: s webbplatser: https://www.folkhalsomyndigheten.se/ Håll dig frisk!
Läs mer
Betalning

Behöver jag ett kreditkort?

Observera att några värdar endast accepterar en betalning med kreditkort. Alla utförbara betalningssätt hittar du när du klickar på ”Boka” för valt boende, eller på resp. partnerföretags sida som du skickas vidare till.
Läs mer
Förtroende

Varför kan jag lita på Holidu?

Holidu är ett internationellt företag som har sitt säte i München. Det grundades 2014 av bröderna Johannes och Michael Siebers. Holidu samarbetar uteslutande med förtroendeingivande bokningssidor, som utmärker sig genom kvalitet och service. 2015 utsågs Holidu av tidningen ”Guter Rat” (konsumentrådgivningstidning, ung. Råd&Rön) som bästa sökmotor för semesterlägenheter och boenden. Du kan läsa om användarnas omdömen på Trustpilot. Om du vill kontakta en av våra medarbetare personligen behöver du bara ringa till oss eller skriva ett mejl. Vårt vänliga och internationella team i München hjälper dig gärna.
Läs mer

Vill du kontakta oss?

Få hjälp

Vi är här för att hjälpa dig. Du kan kontakta oss direkt om du behöver hjälp eller har frågor.
Kontakta oss
En leende man sitter i ett kök och använder en bärbar dator. Han ser glad och avslappnad ut.