I sammarbete med
SE / SEK
Hyr ut din bostad
Konto
Hjälpcenter
Bokning
Bokning
Kan jag boka redan nu för nästa år?
Vi kontrollerar gärna för dig om det går att göra individuella bokningar. Kontakta oss då på service@holidu.com och meddela oss ankomst- och avresedatum tillsammans med ditt Holidu-id. Ditt Holidu-id hittar du under ”Detaljer” om önskat boende.
Kan jag boka direkt hos Holidu?
Många semesterlägenheter och stugor kan bokas direkt på vår webbsida. I alla andra fall skickas du vidare till respektive bokningssida. Observera att vi inte kan utföra bokningar på telefon. Vi hjälper dig gärna med bokningar på webben på Telefon eller e-postadress .
Om priset från Holidu och bokningssidan inte överensstämmer, vilket är då det korrekta?
Det är alltid priset från bokningssidan som gäller. En prisskillnad kan till exempel uppstå genom att det blivit fel i dataöverföringen eller att partnern har ändrat priserna efter den senaste uppdateringen. Vi arbetar starkt på att det inte ska hända. Skriv ett e-postmeddelande till service@holidu.com när du upptäcker ett sådant fel.
Hur och när får jag reda på om min bokningsförfrågan har bekräftats?
Om du har bett om en bokning via Holidu får du omgående en bekräftelse via e-post med information om att förfrågan har skickats vidare till partnern. Inom 48 timmar får du sedan vanligtvis en bokningsbekräftelse från värden för boendet. Om du har skickats vidare till ett partnerföretag och har bokat där, får du en bekräftelse från detta företag.
Vad ska jag göra om jag inte får någon bokningsbekräftelse?
Titta i din mapp för skräppost om e-postmeddelandet har landat där. Vanligtvis dröjer det upp till 1–2 vardagar tills bokningsregistreringen bekräftas. Kontakta oss om du efter 48 timmar ännu inte erhållit någon bekräftelse. Vi kontrollerar då om bokningen har förts vidare och om korrekt e-postadress har använts.
Information om Covid-19
Kära resenärer, Situationen kring Covid-19, även känd som coronavirus, förändras varje dag. På grund av detta har vi fler förfrågningar än vanligt, och vi vill ge dig lite information om eventuella avbokningar. Vill du avbryta din beställning? Som metasökmotor behandlar vi bokningar med hyresföretag som Novasol, HRS eller EHR. Avbokningar måste därför göras direkt med respektive hyresleverantör, och det är villkoren för var och en av dessa leverantörer som gäller. Skicka därför avbokningsförfrågan direkt till leverantören som anges i din orderbekräftelsen. För allmänna frågor, vänligen maila service@holidu.com. En bra källa för information om den aktuella utvecklingen i Storbritannien, men även andra länder, är: https://www.gov.uk/foreign-travel-advice/. För information om Sverige kan du konsultera Folkhälsomyndigheten: s webbplatser: https://www.folkhalsomyndigheten.se/ Håll dig frisk!
Ofta ställda frågor
Får jag ta med mig min hund eller ett annat husdjur?
Hur och när får jag reda på om min bokningsförfrågan har bekräftats?
Vad ska jag göra om jag inte får någon bokningsbekräftelse?
Information om Covid-19
Behöver jag ett kreditkort?
Varför kan jag lita på Holidu?
Alla kategorier
Sök information
Bokning
Betalning
Incheckning & Utcheckning
Annullering
Förtroende
Feedback
Annonsera på Holidu